Положення
про відділення Рокитнівського фахового медичного коледжу

1. Загальні положення
1.1. Відділення є структурним підрозділом коледжу, де здійснюється підготовка молодших спеціалістів за спеціальностями 221 Стоматологія та 223 Медсестринство. Форма навчання – денна.
1.2. Відділення коледжу відкривають, реорганізовують та ліквідують за наказом директора коледжу. Відділення створюється за наявності не менше ніж 150 студентів.
1.3. Відділення у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про вищу освіту», «Про забезпечення правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про засади державної мовної політики», наказами Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України, Статутом коледжу та іншими нормативними документами.
1.4. Робота відділення організовується за планом роботи на навчальний рік, затвердженим директором коледжу, та перспективним планом розвитку коледжу.
1.5. Керівництво роботою відділення здійснюється завідувачем відділення, який призначається директором коледжу з числа працівників, що мають вищу медичну освіту та стаж педагогічної роботи не менше 5 років.

2. Завдання та напрямки діяльності відділення
2.1. Надання якісних освітніх послуг відповідно до вимог Державних стандартів освіти, забезпечення інноваційного характеру освіти, підготовка спеціалістів, конкурентоспроможних на ринку праці.
2.2. Організація освітнього процесу, виконання навчальних планів та програм, що враховують найновіші досягнення світової науки та практики у сфері професійної діяльності.
2.3. Створення, впровадження та постійне вдосконалення системи контролю якості освітніх послуг на основі компетентнісного підходу.
2.4. Постійне вдосконалення нормативно-методичної документації, що регламентує освітній процес.
2.5.Підготовка звітів та інших даних про освітній процес на відділенні.
2.6. Постійне вивчення рівня роботи з метою впровадження прогресивних форм організації освітнього процесу для підвищення якості підготовки спеціалістів.
2.7. Моніторинг якості підготовки студентів шляхом відвідування занять, проведення зрізів знань з дисциплін навчального плану.
2.8. Взаємодія з підрозділами коледжу з питань організації освітнього процесу, тісна співпраця з адміністрацією коледжу, кураторами груп, викладачами.
2.9. Контроль дотримання викладачами та студентами Правил внутрішнього розпорядку коледжу, охорони праці, техніки безпеки.
2.10. Створення умов для індивідуального розвитку та всебічного формування особистості студента, сприятливого морально-психологічного клімату в академічних групах.
2.11. Забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, формування у студентів загальнолюдських і національних цінностей, відповідального ставлення до навчання.

3. Основні форми роботи відділення
3.1. Збори студентів академічних груп, курсів, відділення.
3.2. Засідання батьківського комітету.
3.3. Наради викладачів, кураторів, старост, активу груп з питань освітнього процесу.
3.4. Засідання циклових комісій.
3.5. Індивідуальні бесіди з кураторами, викладачами, студентами.
3.6. Відвідування всіх видів занять студентів.
3.7. Листування з батьками студентів, лікувальними закладами, установами.
3.8. Конференції, олімпіади, конкурси, спортивні змагання, тижні з дисциплін.
3.9. Зустрічі з випускниками, провідними фахівцями медичної галузі, цікавими людьми тощо.
3.10.Засідання комісії з профілактики правопорушень, старостату, ради студентського самоврядування, стипендіальної комісії.

4. Функції відділення, обов’язки завідувача відділення
4.1. Організація та безпосереднє керівництво освітньою роботою на відділенні.
4.2. Організація своєчасного планування головних напрямів роботи відділення з підготовки висококваліфікованих спеціалістів.
4.3. Забезпечення виконання вимог Державних стандартів освіти, робочих навчальних планів, програм дисциплін.
4.4. Здійснення контролю за дотриманням викладачами розкладу занять, своєчасним початком і закінченням занять.
4.5. Організація обліку та аналіз успішності студентів, використання дієвих засобів щодо забезпечення успішності та навчальної дисципліни студентів.
4.6. Контроль відвідування занять студентами, облік та аналіз пропусків, ви-дача та облік направлень на відпрацювання пропущених занять
4.7. Контроль за дисципліною студентів відділення, розгляд питань порушення дисципліни, розпорядку дня та Правил внутрішнього розпорядку коледжу.
4.8. Відвідування навчальних занять, контроль якості викладання дисципліни, проведення консультацій, засідань гуртків, додаткових занять, приймання пропущених занять, оформлення навчально-облікової документації.
4.9. Контроль якості проведення заліків, диференційованих заліків, семестрових та державних екзаменів.
4.10. Контроль за правильністю ведення залікових книжок, навчальних журналів.
4.11. Контроль за роботою лаборантів відділення.
4.12. Участь у роботі стипендіальної комісії, державної екзаменаційної комісії.
4.13. Підготовка матеріалів до засідань адміністративної ради, Педагогічної ради, методичної ради, звітів про роботу відділення.
4.14. Підготовка даних по відділенню для складання річних і статистичних звітів, ліцензування, атестації, акредитації.
4.15. Поповнення сайту коледжу інформаційними матеріалами про роботу відділення.

5. Права завідувача відділення
5.1. Розпорядження завідувача відділення обов’язкові для всіх викладачів, студентів та допоміжного персоналу відділення і можуть бути відмінені лише директором коледжу або заступником директора з навчальної роботи.
Завідувач відділення має право:
5.2. Контролювати хід освітнього процесу на відділенні, дотримання трудової дисципліни та Правил внутрішнього розпорядку коледжу, якість викладання дисциплін, відвідувати навчальні заняття.
5.3. Брати участь у всіх формах контролю навчальних занять, проміжної та підсумкової атестації студентів, рубіжного та підсумкового контролю навчальних досягнень студентів.
5.4. Подавати заступнику директора з навчальної роботи пропозиції щодо покращення освітньої роботи.
5.5. Подавати директору коледжу, заступнику директора з навчальної роботи пропозиції щодо морального та матеріального заохочення викладачів, студентів, допоміжного персоналу відділення, а також про дисциплінарні стягнення за порушення трудової дисципліни та Правил внутрішнього розпорядку коледжу.
5.6. Розглядати заяви і скарги викладачів, студентів, допоміжного персоналу відділення, вирішувати їх, вживати необхідних заходів, а при необхідності – подавати пропозиції директору та заступнику директора з навчальної роботи.
5.7. Відміняти розпорядження викладачів і працівників коледжу, якщо вони суперечать вимогам навчальної роботи.
5.8. Організовувати та проводити збори і наради студентів, викладачів, працівників відділення з питань освітнього характеру, давати дозвіл на проведення різних заходів на відділенні.

6. Відповідальність
6.1. Всю повноту відповідальності за якість і своєчасність виконання покла-дених даним Положенням на відділення завдань і функцій несе завідувач відділення, який звітує про свою роботу перед директором коледжу та заступником директора з навчальної роботи.
6.2. Працівники відділення коледжу несуть відповідальність за:
– неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, передбачених посадовими інструкціями, в порядку, встановленому чинним трудовим законодавством України;
– правопорушення, скоєні в процесі трудової діяльності, в порядку, встановленому чинним законодавством України;
– заподіяння матеріальної шкоди коледжу;
– невжиття заходів щодо усунення виявлених порушень Правил внутрішнього розпорядку коледжу, техніки безпеки, протипожежних правил, що створюють загрозу діяльності коледжу, його працівникам та студентам.